12 Eylül 2008 Cuma

Küçük, pratik, ekonomik ve rahat

Otomobillerle hemen herkes kadar ben de ilgiliyim. Bugün de çok severek kullandığım bir araçtan bahsetmek istiyorum. Bir arkadaşıma ait 2006 model Seat Ibiza. Arkadaşın binbir baskısı sonucu direksiyona geçtim. Çok da önyargılıydım. 1.4 motor üstüne otomatik vites, gitmez bu diyordum. Beni yanılttı. Motor 75 HP gücünde. Araç hafif olduğu için çok istekli bir şekilde hızlanıyor. Otomatik vites olması da şehiriçinde büyük avantaj sağlıyor. Motor çok sessiz olmasa da rahatsız etmiyor. Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, yükseklik ayarlı emniyet kemerleri, elektrikli 4 cam, elektrikli ayna, sis farları, ABS+EBD, çift havayastığı, TCS çekiş kontrol sistemi, çelik jant, sis farları, direksiyondan kontrol edilebilen cd çalarlı radyo, arka koltukta 3 kafalık, 3. fren lambası, klima, 195 50 R 15 ölçülerindeki lastikler, krom kaplamalı iç kapı kolları, gövde rengi ayna, gövde rengi tampon ve gövde rengi dış kapı kolları araçta standarttı. Yaktı tüketimi düz vites versiyondan yüksek ama ürkütücü boyutlarda değil. Aracın maksimum 169 km/s hız yapabilmesi de 1.4 lt 75 HP otomatik bir otomobil için tatminkar. Düz vites versiyon artık 1.4 lt 85 HP ve 180 km/s hız yapabilmekte.

Hiç yorum yok: