16 Kasım 2008 Pazar

Efsaneler Ölmez, Sadece Şekil Değiştirir :) VW GOLF V


Gel zaman git zaman, yıllar su gibi akıp gitti. Üniversiteye başladım hatta 3. sınıftayım. 2004'ün mart ayı. Evde tv izliyorum. NTV'deyim, reklam arasında enfes bir şarkı eşliğinde süzülen şahane bir varlık gördüm. Fonda Marilyn Monroe resmi vardı. Silver bir Golf arz-ı endam ediyor. Sonunda da bu yazı. Efsaneler ölmez sadece şekil değiştirir. Belki bu sefer bunu alırım diyorum :) Hemen özelliklerini araştırıyorum. Aracın donanım ve motor özellikleri artırılmış. İçi genişlemiş gayet sevindirici bir detaydı bu da. Motor özellikleri revize edilen araç karşılaştırmalı testlerde bir kez daha rakiplerini perişan etmiş, zirveye doğrudan yerleşmiş. 1.6 16V FSI, 115 HP gücünde motor ve 6 ileri vitesle donatılan otomobil, yakıt tüketimini aşağıya çekmiş böylece. 0-100 km/s hızlanması 10.8 saniye olan bu makine Golf'e maksimum 192 km/s hıza ulaştırmış. Eski 8V teknolojili 1.6 lt motor da yeni kasaya 5 ileri vitesli şanzımanla aktarılmış. Onun yakıt tüketimi daha yüksek ama yine rakiplerini yenmeyi bu modelle de başarmış. 0-100 km/s hızlanması 11.4 saniye olan bu makine maksimum 184 km/s hız yaptırabilmiş 5. nesil Golf'e. 2005 yılında galeriye gidip 1.6 16V FSI modeline bindim. Nefis bir kırmızı rengi vardı. Full donanımdı bayıldım. 2006'da yine galeriye gittim. Dünya Kupası için sınırlı sayıda üretilen ama talep patlaması yaşatan Golf Goal modeline bindim. 1.6 lt 5 vites seçenekli 102 HP versiyondu. Yine şahaneydi. Kısacası efsane otoriteler tarafından çok eleştirilen 5. nesliyle de beni büyülemişti. 2007 yılında nefis bir atak geldi VW'den. 1.4 lt TSI teknolojili motorla donatıldı GOLF. Maksimum gücü VW için, 1.4 lt motordan görülmeyecek bir rakamdı bugüne dek. Tam 140 beygirdi motor gücü. 0'dan 100'e tam 9.2 saniyede sıçrayan araç maksimum 205 km'lik hızı ve buna rağmen düşük yakıt tüketimiyle gönlümü fethetti. Alabildim mi peki? Hayır :(

Hiç yorum yok: