16 Kasım 2008 Pazar

Efsaneler Ölmez, Sadece Şekil Değiştirir :) VW GOLF IV


1998 yılıydı hiç unutmam. Liseye yeni başlamıştım. Kalabalık bir sokakta yürürken halojen optik farlarıyla resimde gözüken aslan parçası araba üzerime gelmişti. 14 yaşında bir ergen olarak o güne dek hiç görmediğim parlaklık ve saydamlıktaki farlarına ve kırmızı rengine aşık olmuştum. Ne kadar şirin bir araba diye düşünmüştüm. Tam da o yıl arabaların teknik özelliklerini araştırıp öğrendiğim yıldı. Arabanın adı VW Golf'tü. Yeni tanışmıştım onunla. Allah'ım bana da bundan bir tane nasip eyle demiştim maalesef daha göremedik o günü. 1.6 lt hacmindeki motoru 100 HP (horse power=beygir gücü) gücünde 145 Nm de tork üretiyordu. 0'dan 100 km hıza 10.9 saniyede tırmanan otomobil maksimum 188 km/s hız yapıyordu. Bir gün bir arkadaşın kullandığına binmek nasip oldu. Rahatlığına kompakt yapısına hayran kalmıştım. Zaten kompakt sınıfın lideriymiş kendisi. Rakipleri Opel Astra, Ford Focus ve Renault Megane'a kök söktürüyormuş :)Otomobil zamanına göre çok zengin bir donanımla piyasaya çıkmıştı halen de rakiplerinden bir gömlek üstün olmayı sürdürüyor. 1997 yılında piyasaya çıkan Golf IV 2000'de ufak bir makyaj geçirdi. Motoru da yenilenen aracın donanımı da zenginleştirildi. 100 HP gücündeki 8V teknolojisi yerini 105 HP gücündeki 1.6 16V motora bıraktı. 0'dan 100'e 10.5 saniyede çıkıyordu artık. Maksimum hızı da 192 km/s'ti. 2003 yılında bu efsane seri üretim bantlarına veda ederek yerini 5. nesle bıraktı. Halen daha gördüğümde yüzümde tebessüm oluşturuyor :)

Hiç yorum yok: